05. Internet és reklám (2006-11-22, BME Internet,
óravázlat)
Nyitó sztorik:
A magyar „gyakorlatról”:
>> From: Zoltán [mailto:zoltankonkoly@yahoo.com]
>> Sent: Wednesday, November 22, 2006 5:46 AM
>> Subject: Ajánlat
>>
>> Tisztelt Cégvezető!
>>
>> Felajánlok az Ön cégének 750.000 db. Magyarországi email címet,
>> marketing
>> célokra. Az ára: 120.000 Ft. Gondoljon csak bele, hogy mennyibe kerülne
>> ennyi prospektust legyártatni. Így egyszerűen eljuttathatja ajánlatát
>> több
>> ezer emberhez.
>>
>> Ha érdekli ajánlatom, keressen a fenti email címen.
>>
>> Remélem segíthetek cége működésének fellendítésében.
>>
>> Üdvözlettel:
>> Zoltán
És néhány spam statisztika 2006-ban:
· Email considered Spam 40% of all email
· Daily Spam emails sent 12.4 billion
· Daily Spam received per person 6
· Annual Spam received per person 2,200
· Spam cost to all non-corp Internet users $255 million
· Spam cost to all U.S. Corporations in 2002 $8.9 billion
· States with Anti-Spam Laws 26
· Email address changes due to Spam 16%
· Estimated Spam increase by 2007 63%
· Annual Spam in 1,000 employee company 2.1 million
· Users who reply to Spam email 28%
· Users who purchased from Spam email 8%
· Corporate email that is considered Spam 15-20%
· Wasted corporate time per Spam email 4-5 seconds
(Evett, 2006)
Érvek
Mi a reklám funkciója általában?
Az online reklám természete – avagy mire jó az internetes reklám
A reklám és beágyazódása az üzleti tevékenységekbe:
Közvetítés (médiumok) nélkül is, közvetlenül eljuthatnak a fogyasztókhoz a gyártók saját oldalaik révén.
Vitakérdések
Milyen online reklám-típusokat ismerünk? Pl.: banner, pop-up, e-mail… Hatékonyak-e ezek?
Zavaróak-e ezek a reklámok?
Jók-e a reklámokra épülő szoftverek (ingyen használhatjuk, ha egy hirdetési sávba betöltődnek a reklámok)
Van-e reális jövője a reklámmentes övezeteknek (pl. hirdetést kivágó digitális televíziózás, előfizetésen alapuló tartalomszolgáltatás…)
Szereplők:
Hogyan tovább?
Milyen hatásokkal jár a spam?
Ha nem képes a reklám eltartani az internet tartalomszolgáltatókat, akkor milyen modell működhet?
Mi történik a hagyományos, reklám alapú médiumokkal, ha a reklám digitálisan szűrhetővé válik és idővel ezek is átállnak digitális működésre?
Ajánlott irodalom:
Evett, Don (2006): Spam Statistics 2006 (http://spam-filter-review.toptenreviews.com/spam-statistics.html, ha a link már nem működik, kattints ide)
Idén 50 százalékkal nő az online hirdetési piac (http://www.sg.hu/cikkek/48528/iden_50_szazalekkal_no_az_online_hirdetesi_piac.htm, SG.hu, 2006. november 14, ha a link már nem működik, kattints ide)
Juhász Balázs: Bannervilág (in: Kutatási Jelentés 2, Kiadja a BME Információs Társadalom- és Trendkutató Központ és az INFINIT Műhely)
Verebics János: Reklámjog az Interneten. Az alapvető problémák (in: Kutatási Jelentés 2, Kiadja a BME Információs Társadalom- és Trendkutató Központ és az INFINIT Műhely)
Robbin Zeff – Brad Aronson (2000): Reklám az interneten (Geomédia szakkönyvek)